۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ مرداد


اهداف و وظایف واحد پشتیبانی سخت افزار

 

 1 . نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي

  • دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي ( فرم شماره يك )
  • بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز واحد درخواست کننده
  • تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات
  • تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها (تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )

       تبصره : واحد موظف پس از صدور ابلاغ از طرف مدیریت فناوری اطلاعات است مهر اسم و سمت ،جهت رابطين  وكارشناسان ،تهيه نمايد.

 

 2 . كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير

  •  بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده
  •  الصاق برچسب ليست قطعات داخلي رايانه ها همراه با مشخصات فني و تاريخ شروع و خاتمه گارانتي قطعات بصورت مشخص بر  روي رايانه هاي خريداري شده ( بهتر است توسط شركت فروشنده انجام گيرد ) و ورود اطلاعات در نرم افزار EXELL
  •  الصاق برچسب كنترل فني در پشت كيس
     

  3 . فرآيند تعميرات 

  •  نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد
  •  تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده
  •  نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي و كنترل كيفيت تعمير تجهيزات

  تبصره : نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي  و ورود اطلاعات مربوط به  تعمیرات در نرم افزار پشتيباني موجود در واحد، صورت میگیرد.

  4 . نظارت بر کار قرارداد پشتیبانی
 
  5 . تخصیص و برنامه ریزی اعتبار 1% فناوری