توسعه و پشتیبانی 

         1-      توسعه فراگیر و همه جانبه سیستم های کاربردی موردنیاز دانشگاه و بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از سایر                           واحدها و ارائه خدمات لازم در این زمینه

         2-      برنامه ریزی به منظور تجهیز ، پشتیبانی ، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار موردنیاز

         3-      پیش بینی و برنامه ریزی آموزش های لازم در خصوص فناوری اطلاعات و امنیت و افزایش مهارت های تخصصی کارکنان

         4-      تدوین و ابلاغ ضوابط و دستورالعمل های بهره برداری از تجهیزات انفورماتیکی و اجرای فعالیت های فناوری اطلاعات

         5-      طراحی ، ایجاده و نگهداری جایگاه های  اینترنتی و اینترانتی دانشگاه

         6-      مدیریت رفع نواقص و کاستی های سامانه های اطلاعاتی موجود


طراحی و توسعه سازمان الکترونیکی  
         
         1-      اجرای سیاست های کلان کشور درحوزه  دولت الکترونیک و وزارت متبوع در حوزه سلامت الکترونیکی با توجه به اسناد                     بالادستی ، آئین نامه ها و مصوبات ابلاغی از سوی مراجع ذی صلاح
 
         2-      تعیین خط مشی و چشم انداز لازم به منظور حصول سازمان الکترونیکی
 
         3-      طراحی و ارائه خدامت الکترونیکی بین دستگاهی
 
         4-      توسعه خدمات الکترونیکی به منظور ارائه آن به مردم بدون مراجعه حضوری و در کوتاه ترین زمان ممکن

         5-      استقرار نظام های نوین مدیریت و فرهنگ سازی برای نوآوری در دانشگاه

         6-      ایجاد داشبوردهای مدیریتی برای مدیران ارشد دانشگاه به منظور دسترسی به آخرین وضعیت فعالیت های اصلی                          دانشگاه در هر لحظه

        7-      ایجاد زیرساخت های مدیریت دانش به منظور ثبت و تبادل تجارب و اطلاعات کارشناسان و مدیران دانشگاه

        8-      برنامه ریزی ، مطالعه و اقدامات لازم جهت استقرار سامانه های بدون کاغذ در دانشگاه


تامین و مدیریت امنیت اطلاعات

       1-      ارائه طرح جامع مدیریت امنیت اطلاعات با توجه به مصوبات ، آئین نامه ها و قوانین و مقررات ابلاغی از مراجع ذی صلاح

       2-      تجزیه و تحلیل دارائیها و تعیین مخاطرات امنیتی و ارائه راه حل برای کاهش آسیب پذیری ، تهدیدات و مخاطرات
  
       3-      طراحی ساختار مطمئن و امن برای زیرساخت شبکه های ارتباطی

       4-      حفاظت از داده ها و حریم خصوصی کاربران و مردم

       5-      تعیین تجهیزات و فناوری های امنیتی موردنیاز

      6-      تعیین تجهیزات برق اضطراری موردنیاز

      7-      آموزش ، اطلاع رسانی ، آگاه وهوشیار نمودن کارکنان در حوزه امنیت اطلاعات          

      8-      تدوین و ابلاغ ضوابط مربوط به تامین و مدیریت امنیت اطلاعات و خط مشی دور کاری

      9-      ثبت کاربران ، مدیریت دسترسی و بازنگری در حقوق دسترسی کاربران


معماری سامانه های اطلاعاتی و نوآوری

      1-      برنامه ریزی عملیاتی جهت پاسخ گویی به نیازهای کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دانشگاه د حوزه سامانه های                      اطلاعاتی بر اساس اولویت

      2-      ارتقا سطح دانش فنی اطلاعات مدیران ، کارشناسان و سایر کارکنان جهت بهره برداری مطلوب از فناوری اطلاعات

      3-      کمک به توسعه روحیه خلاقیت و نوآوری و جلب مشارکت کارکنان در ارائه راه کارهای خلاقانه و نوآورانه برای ارتقا دانشگاه

      4-      کنترل و نظارت بر حسن اجرای فرایندها و روش های ابلاغی و بررسی اثربخشی انها

      5-      مهندسی مجد فرایندها و حذف فرایندهای غیرمنطقی یا اضافی با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات

      6-      واگذاری فعالیت های فناور ی اطلاعات غیر حاکمیتی به بخش غیردولتی
 
      7-      کمک به انجام اصلاح ساختاری در راستای تمرکز زدایی از اداره امور

      8-      بررسشی فرم های اداری – مالی، پشتیبانی و اختصاصی ، کدگذاری و اصلاح و بهنگام سازی آنها

      9-      بررسی و ارائه راهکارها و روش های اصلاح فرایندهای مشترک و اختصاصی دانشگاه در شورای تحول اداری در جهت ارتقا               بهره بری ، کارایی و رضایت ارباب رجوع و کاهش هزینه ها

    10-  جمع اوری اطلاعات و سوابق مربوطه در زمینه طرح ها و برنامه های فناوری اطلاعات و ارتباطات گذشته و در دست اقدام به                منظور نظارت و ارزیابی برنامه مصوب